Jun 192013
 

Aizvadītajās brīvdienās notika Latvijas čempionāta trofi reidos 3.posms „Rugāji trophy 2013”. Atlikušajos trīs posmos vēl ir iespējamas iespaidīgas izmaiņas turnīra tabulā, bet tik un tā šī posma rezultāti ir jāvērtē gada kopvērtējuma kontekstā. Tradicionāli pirmajā dienā sportisti izklīst pa orientēšanās zonām, kur katrs cīnās pats ar sevi un konkurentu diktēto tempu. Otrajā dienā visi satiekas tuvcīņā dubļu apļos, kur notiek īstas līderu medības uz dzīvību vai nāvi (nāvi gan tikai sporta automobiļiem). Starts notiek pirmās dienas rezultātu secībā ar divu minūšu intervālu un katra apdzīšana trasē nozīmē pakāpšanos rezultātu tabulā. Te ir vieta, kur pirmās dienas neveiksminiekiem izgāzt visu sakrāto sportisko niknumu un pārbaudīt līderu patieso atbilstību ieņemtajai vietai.

Tr1 kategorijā, kas ir „gandrīz” standartauto, cīņa notiek starp Toyota LC70 un Suzuki Samurai vai Jimny. Pēc pirmās dienas smago līderu nastu plecos vēla pērnā gada čempioni Alvis Pētersons ar Aigaru Motivānu (Toyota LC70). Diemžēl pirmās dienas uzvaras bija prasījušas iztērēt pārāk daudz no auto resursa, tāpēc kopvērtējuma līderi cīnījās tikai par trešās vietas noturēšanu šajās sacensībās. Toyotas krāsas otrajā dienā godam aizstāvēja Nikolajs Stepanovs ar komandu, uzvarot abos braucienos, un tikai pieredzes trūkums orientēšanās zonās neļāva viņiem pakāpties augstāk. Bet īstā cīņa notika starp abām Suzuki ekipāžām. Abas reizes šajā duelī uzvarēja Viktors Pahomovs, Nikolajs Stahanovs ar Jimny. Slikti iesākuši pirmajā dienā (ceturtā vieta triālā un tikai trešā dienas kopvērtējumā) viņi spēja izraut uzvaru sacensībās, līdz ar to uzvarot jau otro posmu pēc kārtas un metot nopietnu izaicinājumu čempioniem. Samurai ekipāža – Dzintars Urniežus, Indulis Pakalnītis un Jānis Kancāns uzrādīja visstabilākos rezultātus, bet arī pašus neveiksmīgākos. Viena sekunde pietrūka līdz uzvarai triālā, piecpadsmit līdz uzvarai pirmajā orientēšanās zonā, nepilna minūte dubļu apļa pirmajā braucienā. Jebkura viena uzvara būtu pietikama arī uzvarai kopvērtējumā, bet šoreiz nācās samierināties ar otro vietu posmā un milzu motivāciju apliecināt savu varēšanu atlikušajos trīs.

Open kategorijā , kas ir diezgan brīva improvizācija par apvidus auto tēmu un nespeciālistam ir gandrīz neiespējami identificēt no kādām sastāvdaļām ir samaisīts šis kokteilis, tradicionāli notiek ļoti sīvas cīņas un vietas uz pjedestāla ir milzu deficīts. Arnis Namajūns ar Mārtiņu Seržantu iepriekšējā posmā tehnisku problēmu vajāti bija spiesti izstāties, tāpēc šoreiz viņiem derēja tikai uzvara. Un viņi metodiski soli pa solim krāja savu pārākumu. Vadībā pēc pirmās dienas, viņi uzvarēja pirmo dubļu apļa braucienu un otrajā atlika vien kontrollaikā pieveikt vismaz vienu apli, lai kļūtu konkurentiem neaizsniedzami. Tikpat neatvairāmi otro vietu posmā izcīnīja Ivars Roze un Mareks Lasmanis. Triālā tikai par vienu sekundi apsteidzot tuvākos konkurentus – Armanda Apsīša ekipāžu, viņi šajā duelī, kopā piecās papildsacensībās, uzvarēja ar rezultātu 4:1. Pērnā gada čempioni Armands Apsītis, Agnis Asmis un Jurģis Vilcāns šoreiz tikai trešie un pat vairāk bija spiesti raudzīties pār plecu atpakaļ, nekā uz priekšu. Jo viņiem pakausī elpoja Andreja Savostina vadītais Suzuki Samurai. Visi brauca uz riska robežas, vai nedaudz aiz tās, bet tikai Apsītis ar Savostinu, skatītājiem par prieku, demonstrēja kā apgāžas trofi reidu automobiļi. Šoreiz Apsītis apgāzās garākā posmā, kur šādas atrakcijas mazāk ietekmē rezultātu.  Savostins skatītājus izklaidēja triālā, kur automātiski atkrita uz pēdējo vietu un, kā vēlāk izrādījās, arī zaudēja cerības uz goda pjedestālu. Kopvērtējumā vadošajām ekipāžām ir visai līdzīgas izredzesun tas nozīmē tikai vienu – mūs gaida aizraujošas cīņas visos trīs atlikušajos posmos.

Paralēli čempionātam tika izcīnīts arī tūrisma kauss, ko šoreiz saņēma sporta cīņās rūdītais Ints Freibergs. Savukārt visi, kam patīk vienkārši pamalt dubļus bez kādām formalitātēm, piedalījās Dubļu ērgļa izcīņā, kur ATV ieskaitē uzvarēja Ainārs Birkovs, Mazkāju ērgļu kategorijā Romāns Jermolajevs un Gatis Vidiņš, savukārt Lielkāju ērgļu kategorijā Edvīns Vanzovičs un Artūrs Melnis.

Nākošais posms jūlija vidū Virgā. Sekojiet informācijai www.trofi.lv un www.4x4sport.lv

LAF Trofi reidu komisijas vadītājs Indulis Vīdušs

  2 Responses to “Latvijas trofi reidu čempionāts sasniedz ekvatoru.”

  1. Vai tad par rezultātiem vēl nav nekādas skaidrības līdz galam, ka vēljoprojām tik skopa informācija, vai varbūt es esmu par dumju lai viņus šoreiz ieraudzītu?

  2. Tiklīdz būs kopvērtējums visās klasēs par visiem notikušajiem posmiem, tas tiks publicēts. Šobrīd nebija ko ieraudzīt, tā kā ar Tevi viss ir kārtībā 🙂

Leave a Reply to Mārtiņš Cancel reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)